Wil jij meer rust ervaren, minderen piekeren en beter omgaan met stress-gevende situaties? Heb jij soms moeite om je te concentreren, slaap je niet goed of wil je je over het algemeen meer tevreden en gelukkig voelen? Wellicht is Mindfulness dan iets voor jou.

 

Als je stress of (te) veel drukte ervaart schakel je over op de automatische piloot. Dat helpt vaak niet. In tegendeel hierdoor nemen de drukte, de stress en de bijbehorende emoties en gedachten juist toe. Met mindfulness leer je stil te staan bij jouw gevoelens en gedachten en word je je bewust van automatische patronen en jouw manier van reageren. Hierdoor kun je de automatische piloot doorbreken en op een andere manier omgaan met stress en (te)veel drukte.

 

Mindfulness is geen hocuspocus of zweverig gedoe. Mindfulness wordt vaak vertaald als "opmerkzaamheid". Mindfulness is zonder oordeel, met open en milde aandacht kijken naar dit moment, en aandacht geven naar alles wat zich nu voordoet. 

 

Een 8-weekse mindfulness MBSR training is 8 bijeenkomsten van 2,5 uur waar je de basisprincipes van mindfulness leert en achtergrondinformatie krijgt. We oefenen samen met verschillende technieken om je te leren focussen en jouw aandacht te richten. Tussen de lessen door heb je huiswerk (ongeveer 1 uur per dag) om zelf te oefenen. Na enkele weken is er een terugkomdag om met elkaar nog eens te oefenen.  Een training inclusief werkboek, bestanden om te oefenen en een terugkomdag kost 350,-- euro. 

 

Een 8-weekse MBSR training kun je ook één-op-één volgen, waardoor er meer ruimte is voor jouw specifieke leerpunten. Desgewenst combineren wij de één-op-één training met coaching. In een intakegesprek kijk ik graag samen met jou naar jouw leer-wensen en mogelijkheden.